July 30, 2019

Bye Bye, Burgy (We'll always have Paris.)

 

Whitey, hubby's 2011 Suzuki Burgman 400 Special Edition had been sitting idly in the shed for the better part of the last twelve months and had only been taken out for a spin in order to get it serviced and collect a new technical inspection sticker (a.k.a. TÜV).

Last weekend Roland finally put it on sale, and was overwhelmed by the huge market interest. Of course the first callers were some idiot low-ballers, these crowds always seem to pop up within minutes after the ad is online but soon a very nice turkish guy called and asked all the right questions, without trying to negotiate within the first seconds of the conversation.

He dropped by (for him it was a 300 km return drive after all), and presented ID and driver's licence when asking for a test ride without hesitation. Well, the rest is history. Deal done.

We are somewhat sad to see the scooter go but in its future life the bike will be put back to work as a commuter vehicle, and that's much better than its previous career as dust collector. Goodbye, Whitey.

Whitey, die 2011 Suzuki Burgman 400 Special Edition, hat in den letzen zwölf Monaten eigentlich nur noch in der Garage herumgestanden und wurde nur gelegentlich bewegt, um eine Wartung durchführen oder die TÜV Plakette erneuern zu lassen.

Letztes Wochenende hat Roland dann endlich eine Verkaufsannonce geschaltet und wurde sogleich vom Marktinteresse überrascht. Natürlich waren prompt nach dem Freischalten der Anzeige die ersten Anrufer die, die das Mopped unbesehen für den halben Preis kaufen wollen. Aber schon bald rief der richtige Interessent an, ein netter Türke, der die richtigen Fragen zum Roller stellte und nicht schon in den ersten Sekunden das Verhandeln anfangen wollte.

Er kam dann vorbei (für ihn bedeutete es immerhin eine Strecke von dreihundert Kilometern hin und zurück) und zeigte ungefragt seine Papiere und seinen Führerschein vor, als er um eine Probefahrt bat. Der Rest ist Geschichte, die Burgy ist verkauft.

Auf der einen Seite sind wir ein wenig traurig, den Roller herzugeben, aber wenigstens wird er bei seinem zukünftigen Besitzer als Zweitfahrzeug wieder zu Ruhm und Ehre kommen. Das ist doch besser, als bei uns weiter Staub anzusetzen. Tschüss, Whitey.



We'll always have France.

Uns bleiben immer die Erinnerungen an Frankreich.

Screenshot from the movie Casablanca

11 comments:

  1. Sitting around in the shed isn’t good. Much better off finding another home. Has the Sportster been sold as well? I thought I remembered reading something about that but I could be wrong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well, Richard I still didn't have the heart to put it up for sale. I guess I am waiting for some divine intervention that would bring the right buyer to me.

      Delete
  2. It's for the best, motorcycles and scooters don't like to sit for long periods of time, they should be ridden.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Definitely, Dom. The red Vespa is the only two-wheeler that's being put to work regularly. So at one point I will have to bite the bullet and let go of the Harley, too.

      Delete
  3. eine richtige Entscheidung :-), ich hoffe aber, Roland ist nicht zu traurig?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ich denke eher, dass Roland schon neue Pläne hat... ich sage nur e-bike ;-)

      Delete
    2. lach, ich bleibe gespannt auf den Bericht dann :-)

      Delete
  4. The bike may be gone but the memories (and photos) remain.

    ReplyDelete
  5. I too had a white 400 Burgie and to this day, not quite sure why I traded. That was a couple of bikes ago but this post brought her all back to me!

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's the second white Burgy we had and traded. They seem to return every once in a while ;-)

      Delete