May 13, 2014

Rider in the Rain

For two weeks we had a mixed bag of weather now, wind and rain, hailstorms, and low temps, yet sometimes one just need to get out. Once on the road I was confident to be able to outrun the clouds, and I would have if it weren't for the photo ops.
It was getting darker, and the thunderstorms were coming close. High winds began pummelling the forest, and throwing debris in my way. I found shelter under a tree, and decided to outwait the worst. Needless to say that by the time I got home I was drenched, soggy, and soaking wet. But it was nothing a shower and a nice cuppa couldn't fix.
 And at the end, I got a rainbow for my reward. All was right with the world again.

***

Regenreiter
In den vergangenen zwei Wochen hatten wir nichts als wechselhaftes Wetter mit Wind und Regen, Hagel und niedrigen Temperaturen. Dennoch, manchmal muss man einfach mal 'raus. Ich war davon überzeugt, die dunklen Regenwolken abhängen zu können, aber ich musste ja unbedingt noch für ein paar Fotostopps anhalten. Es wurde dunkler und das Gewitter kam näher und näher. Der Wind fegte durch den Wald, ich fand für eine Weile Schutz unter einem Baum, und ließ das schlimmste Wetter vorbei ziehen. Dennoch kam ich letztendlich völlig nass und durchweicht zu Hause an. Nichts, was nicht eine warme Dusche und eine Tasse Tee fixen konnte. Und zur Belohnung für meine "Tapferkeit" bekam ich einen Regenbogen. Alles wird gut!

10 comments:

  1. Pictures 4 and 7, beautiful.

    ReplyDelete
  2. Such dramatic photographs. Wonderful, they need to be in a calendar or on a post card. I agree with Dom above - 4 and 7 are the best.

    ReplyDelete
  3. Safer in a Faraday cage!

    ReplyDelete
  4. I really like photo 3. Sweet. Photo 5 really tells a story. Nice.

    ReplyDelete
  5. Hmmm, if we are playing favorites, I like 1, 3, 4, 7, 8 and maybe 2, 5 & 6.

    Nice dramatic clouds! They make a great backdrop.

    ReplyDelete
  6. Wie sich die Bäume im Sturm wiegen, das schaut aus wie als wäre ich dabei gewesen! Regen mit dem Rad macht mir irgendwie immer weniger aus als auf dem Mopped ... schöne Fotos, die die Dramatik des Wetters sehr realistisch darstellen!!!

    ReplyDelete
  7. SHRIIIIIIIEK!!!! ... Ich hoffe, es waren Buchen!!! ... *grins* ...

    ReplyDelete
  8. I have a great idea. You need to put a motor into that bike of yours, that way you can outrun those pesky storm clouds :)

    ReplyDelete
  9. I love that you are still smiling with all that water around Sonja :)

    My favourites, since we're playing that game, would have to be 4, 6 & 7

    ReplyDelete
  10. Hut ab, da hast Du den Schweinehund besiegt. Bei mir bellt der immer GANZ laut, wenn es so ein fieses Wetter ist ...

    ReplyDelete